Page 28 - Catalogue-JLEmond
P. 28

 L’EXPRESSION SYMBOLIQUE QUE JE CHERCHE À EXPRIMER, EST AU DÉPART DÉTER- MINÉE À INTERVENIR SUR L’ASPECT ESTHÉTIQUE DE MON ŒUVRE. LES THÉMATIQUES COMME L’EXTÉRIEUR DE L’INTÉRIEUR DE L’ÊTRE ET L’ASPECT INTEMPOREL, M’IM- POSENTUNE TECHNIQUE MÉTICULEUSE DE GESTION CALCULÉE DE L’ÉCRITURE DU SUJET JUSQU’À LA FIN. L’UTILISATION DE LA PHOTO COMME MATÉRIAU DEVIENT SUJET À DÉCONSTRUIRE, À REPRODUIRE, EFFACER SELON L’ÉVOLUTION DU TRAVAIL. C’EST AUSSI LE TÉMOIN D’UN PASSAGER OU D’UNE PASSAGÈRE, QUE JE RESPECTE DANS SON INTÉGRITÉ INTÉRIEURE, MAIS QUE JE FAIT REVIVRE DANS UNE AUTRE DIMENSION, UNE IMAGE PARFOIS ISSUE DU PASSÉ, MAIS AUSSI PARFOIS DU PRÉSENT OÙ L’EXPRES- SION ET LA GESTUELLE AJOUTENT AU DIALOGUE.
THE SYMBOLIC EXPRESSION THAT I SEEK TO EXPRESS, IS INITIALLY DETERMINED TO INTERVENE ON THE AESTHETIC ASPECT OF MY WORK. THEMES LIKE THE OUTSIDE OF THE INSIDE OF THE BEING AND THE TIMELESS NOTION, COMMANDS A METICU- LOUS TECHNIQUE OF CALCULATED MANAGEMENT OF THE WRITING OF THE SUBJECT UNTIL THE END. THE USE OF THE PHOTO AS MATERIAL BECOMES SUBJECT TO DECON- STRUCT, TO REPRODUCE, TO ERASE ACCORDING TO THE EVOLUTION OF THE WORK. IT IS ALSO THE WITNESS OF A PASSENGER WHOM I RESPECT IN HIS INNER INTEGRITY, BUT WHOM I REVIVE IN ANOTHER DIMENSION, AN IMAGE SOMETIMES COMING FROM THE PAST, BUT SOMETIMES FROM THE PRESENT WHERE THE EXPRESSION AND THE GESTURES ADD TO THE DIALOGUE.
Jérôme Poirier
 































































































   26   27   28   29   30